I tisdags var jag å Jossan bjudna på kaffe på Lindex showroom – fräsi fräsi! Givetvis passade vi på att ta ett gäng selfies i deras extremt selfievänliga (såklart!) spegel. Vi tyckte att vi var lite gulliga liksom, i likadana hattar å så…
Vi mumsade på färska bär å drack kaffe, och spanade in deras SS16 som var SJUKT fin!
Jag måste säga att jag är så impad av Lindex, för några år sen skulle jag aldrig satt min fot där. Faktiskt. Lindex för mig var tråk, tant å Svensson. Typ. Om jag ska vara lite hård.
Men för två år sen hände nåt; de liksom stöpte om hela sin image, började göra skiiiitsnygga plagg – och nu är Lindex i princip alltid inkluderad i min shoppingrunda. Sånt här intresserar min entreprenörshjärna nåt enormt, för jag vet hur SVÅRT (nästintill omöjligt faktiskt) det kan vara att lyckas göra en sån här helomvändning för ett företag. Så jag tog tillfället i akt och frågade hur sjuttsingen de burit sig åt, och fick väldigt intressanta svar. KUL! Min businesshjärna möööööös. (Ps – HUR snygg kepa? Måste haffa den i vår, finns inte i butik än buhuuuu.)
Min shoppingnerv möööööös också, handlar en stor del av grodans kläder på just Lindex, så det var kul att se en liten kidskollektion också. Jossan gick av på mitten av alla gulliga barnkläder, såg en übersöt mini-me framför sig och undrade var sjuuuuttsingen hennes lilla barn är (ni som såg oss härja runt på Snappis i tisdags vet vad jag snackar om…)!
[youtube id=”uFQfylQ2Jgg”]
Då visade Lindex-Mathilda (som har tvillingpojkar som är något äldre än Iggy) ovan video, vilket resulterade att vi som hade barn GRÄT av skratt – och Jossan beslöt sig för att vänta liiite till med att skaffa de där gulliga små kidsen… Ha ha, skämt åsido – ni MÅSTE klicka igång videon ovan, igenkänningsfaktorn skjuter i taket alltså…