Okategoriserade

Loppislampan – bra eller anus?

vanja wikström lägenhet.Ni som hängt med på Snappis (vanjawikstrom), i podden och på kanalen har ju redan benkoll på den här lampan, men tror inte jag skrivit så mycket om den i el bloggo? Golvlampan ni ser i hörnet sprang jag i alla fall in i på en loppis i Mariestad när jag semestrade hos mamsen. Jag å Niklas har länge varit sugna på preciiiis en sån lampa, och eftersom den bara kostade 380 pix (!!!) köpte jag den omedelbums och skickade upp den till Niklas i Estocolmo.

Fick se den på plats nu när jag kom hem, och det råder delade meningar om den här i lyan kan jag meddela. Så jag tänkte att ni kanske kan vara med och tycka till litegrann?

 

vanja wikström lägenhet.

vanja wikström lägenhet.

vanja wikström lägenhet.Det är alltså en mässingslampa som står på en marmorfot. Jag tycker att den är cool, men Niklas tycker att det blir för mycket gult med all mässing. Den behöver absolut balanseras upp med några snygga tavlor på väggen osv (nu är det alldeles för naket såklart), men annars gillar jag den. Precis en sån där möbel som balanserar på den fina linjen mellan ascoolt och asfult. Ha ha!

Om Niklas inte som genom ett trollslag ändrar uppfattning så kommer lampan få vandra vidare, men vi ska också prova att ställa den i Bara Vara-rummet och se hur den känns där.

 

vanja wikström lägenhet.Hursomhelst – vad tycker ni kära, kloka och inredningsintresserade blogoliner? Är lampan bra eller anus? Ska vi behÃ¥lla eller sälja? HELP!

Nytt i köket!

vanja wikström lägenhet

vanja wikström lägenhet

vanja wikström lägenhetJag nämnde ju att Niklas kirrat ett gäng överraskningar till mig medan jag var borta (som de fina blommorna), och lovade att visa dem. Well, här har ni en överraskning till! Laxen har nämligen rattat upp en knivlist i köket, jippie! Vi köpte den på Ikea för ett tag sen, men den har liksom blivit liggande. SÅ skönt att den är uppe, hurra hurra och tack Laxen!

 

vanja wikström lägenhet

vanja wikström lägenhet

vanja wikström lägenhetFörresten! Kom nyss på att jag ju faktiskt inte skrivit ett Före & Efter-inlägg om vårt kök! Ni har ju inte fått SE hela vårt kök än, trots att jag tagit bilder å allt! Fy mig! Så givetvis kommer det ett köksinlägg inom kort. Dock utan knivlist, för den fanns inte på väggen när jag tog bilderna he he. Men men, köksinlägg med maaaaassa bilder coming up alltså!

Och för er som vill se mer av vår inredning kan jag varmt rekommendera att slinka in i el bloggos inredningskategori som hittas HÄR!

Vloggar från vår resa

[youtube id=”AokrkGq7wlM”]

[youtube id=”nniyLIxvNY8″]

[youtube id=”zP6OgwIT5hE”]
Här kommer vår vistelse hos mamsen fördelat på tre klipp! De innehåller (förutom La Mama och Igster då) brasor, pulka och en rackarns massa djur. Missa INTE de tre dagar gamla lammen, alltså dör sötdöden tusen gånger om… Kan knappt fatta att vi faktiskt fick klappa dem!

Övriga klipp från vår YouTube-kanal hittar ni HÄR!

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!