Fashion against hate

                                                                                                        I stolt samarbete med TeliaProcessed with VSCO with hb1 presetAtt jobba aktivt mot nätmobbing är nåt jag önskar att alla gjorde. När enorma företag som Telia gör det blir jag därför tokglad; att ta ansvar för den business man tillhör är en väldigt fin utveckling tycker jag.

Tidigare i år lanserade Telia kampanjen #HataHat. De släppte surfen fri på sociala medier och ville samtidigt visa att de tog ställning mot den sidan av sociala medier som inte är så härlig. Älska sociala medier, men hata hat – använd dina sociala kanaler till att sprida glädje! Nåt jag skriver under på till 100%.

 

Processed with VSCO with hb1 presetNu har Telia tagit det här ytterligare ett steg i och med den senaste kampanjen – Fashion Against Hate. Tillsammans med butikskonceptet APlace (som jag älskar) har de bett tre formgivare att ta fram grafiska element på temat Fashion Against Hate.

Dessa har nu har tryckts på kläder och accessoarer – som mobilskalet ovan. HUR gulligt? I figuren läser jag både in en kompis som tar hand om en annan, men också hur bra det känns inombords när man stått upp för någon och gjort nåt bra.

 

Processed with VSCO with hb1 presetSamma snälla figur återfinns på min mysiga tröja! Alla Fashion Against Hate-produkter kommer finnas i en limiterad upplaga som kan köpas hos Aplace butiker och såklart även online. Här kan ni läsa mer om Fashion Against Hate, och kom ihåg – det är coolt att vara snäll!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
3kommentarer
  • Så himla, himla fin grej!

    Ellen 2016-09-24 18:35:45 http://lindbergellen.com
    Svara
  • Jag håller med, det är extremt mäktigt att ett så stort företag som Telia jobbar mot nätmobbing och näthat. Internet innehåller många underbara saker men vi måste jobba på att det ska bli en trygg plats för alla.
    Jag vill dock lyfta ett perspektiv för dig som problematiserar Telias kampanj.
    I EU har vi något som heter nätneutralitet, det betyder att internetleverantörer inte får styra ditt internetanvändande genom sin leverans av internet. Alla sidor på internet måste vara tillgängliga, alla sidor måste ladda med samma kapacitet – du som användare ska ha samma möjlighet att använda alla sidor. Alla ska kunna ha sitt egna lilla hörn på internet och alla ska ha möjlighet att utveckla det. Detta är en fundamental stomme i Internets uppbyggnad och Telias kampanj byter mot det. Genom att ge fri surf på vissa utvalda sociala medier permierades detta något enormt, sociala medier är beroende av sina användare eftersom det är där alla pengar ligger. Säg istället att det handlade om streamingtjänster, om Telia hade gjort trafiken till Netflix gratis men inte till HBONordic hade ju du som användare tjänat på att ha ett konto på Netflix istället och bara titta på Netflix och dess innehåll.
    Att ge fri surf på sociala medier (och dessutom göra det med ett fint budskap) kan ses som en helt och hållet fin grej, men det är mer komplicerat än så.
    / <3

    Astrid 2016-09-24 14:23:51 http://None
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!