Ni som lyssnar på poddisen vet ju att jag å Jossan i senaste avsnittet RASAR över varumärken som använder grisigt sexistisk reklam för att kränga sina produkter. Ett beteende som påverkar hela mänskligheten i allmänhet och oss kvinnor i synnerhet på ett oerhört tråkigt sätt. Ett beteende som det inte finns några ursäkter för. Och på tal om ursäkter så har jag ingen tanke på (eller anledning) att be om ursäkt för att vi nämner vissa varumärken i poddisen, eller att jag har skrivit om dem på bloggen som exempel på företag som beter sig på det här viset.
Med anledning av veckans poddisämne publicerade vi ovan bild i går på min och Jossans gemensamma @josefinochvanja-instagram. Det är en reklam för SEQR, och jag tror att ord är överflödiga.
Men ändå, detta skrev vi som kommentar.
SEQR själva gick in och svarade, och det i sig är naturligtvis bra. Att de tar avstånd från kampanjen är såklart också bra. Att de hänvisar till att kampanjen är tre år gammal tycker jag dock inte spelar så enormt stor roll, som ni ser av mitt svar ovan.
Att ljushuvudet som kläckte den här kampanjen + att samtliga på företaget som var inblandade i den och GODKÄNDE den (och alltså tyckte att den var EN BRA IDÉ) gjorde det för HELA TRE ÅR SEN gör mig bara trött och mörkrädd. Att lansera en sån här kampanj år 2012/2013 (?) är så uselt, så bakåtsträvande och så FÖRÖDANDE FÖR MÄNSKLIGHETEN att jag nog faktiskt inte tycker det är mer än rätt att det fortfarande biter dem i rumpen tre år senare. Nuff said.