Fotografiska – the end

vanja-wikström5

Hörrni! Sorryborry! Jag har ju helt glömt bort att berätta hur det gick med min Fotografiska-fejd. Om ni minns så var vi glammisar ju där och firade av Irica för ett tag sen. Maten var heeeelt fantastisk, men servicen var under all kritik. Jag mailade dem och förklarade situationen, och deras svar (som jag inte tyckte var tillräckligt bra) kan ni läsa här.

Hursom, så mailade ju jag dem igen och frågade rakt på sak om vi skulle bli kompenserade om vi bokade bord igen.

 

 

vanja-wikström-21

Upptäcker nu att jag tyvärr har raderat svaret jag fick från dem, men kontentan var att vi inte kunde få någon kompensation. Men om vi kom tillbaka så skulle de ”se till att vi gick därifrån riktigt riktigt mätta”. Trevligt skrivet och så, men inte bra nog. Tycker jag.

Vi la som sagt tusentals kronor på den där middagen, och är man då inte nöjd med upplevelsen så tycker jag det är självklart att man ska bli kompenserad. Hade någon lagt ett par lax av sina surt förvärvade slantar på varor hos GlamMom som hon inte var nöjd med alls, så skulle vi göra allt i vår makt för att kunden skulle lämna vårt företag med ett leende på läpparna.

Kunderna är det viktigaste ett företag har, oavsett bransch. Det är de som sprider ordet (gott som dåligt) och det är deras pengar som ger företaget möjlighet att ens finnas till. Och sättet Fotografiska har hanterat det här på signalerar till mig att jag inte är viktig nog att göra nöjd. Jag får gärna komma och lägga ett par tusen igen, och hoppas på en bättre upplevelse. Men mer än så vill de inte ge.

Det innebär tyvärr att jag inte kommer gå tillbaka dit, och att jag inte kommer rekommendera stället vidare. Det finns SÅ många andra bra restauranger i Estocolmo där man får BÅDE god mat OCH god service.

Snipp snapp snut – så var sagan om Fotografiska slut!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
16kommentarer
  • Hej,
    jag var där med min familj förra lördagen. Var lite tveksam efter ditt inlägg men ändå så himla sugen på att testa maten eftersom jag är vego och de verkar ha något utöver det vanliga. Kanske har de ryckt upp sig för vi fick verkligen suverän service av flera stycken (servering, sommerlier osv). Så ditt inlägg kanske gjorde något ändå? 🙂

    Coco 2015-05-03 23:06:13 http://None
    Svara
  • Grrrr. I hate dålig service. Rätt tänkt och gjort.

    Vicki 2015-05-03 22:30:42 http://None
    Svara
  • Jag besökte en finare restaurang i gamla stan för ngn månad sen. Åt pilgrinsmusslor, och de smakade riktigt konstigt, och nämnde det för servitrisen när vi skulle betala.
    Morgonen efter var både jag och min kille supermagsjuka och för mig satt det i över 2 dygn. Jag mailade krogen som faktiskt påstod sig skicka musslorna på analys. Analysen kom tillbaka och enligt den var det inget fel på musslorna. Snipp snapp så var den sagan slut. Restaurangen tyckte sig inte gjort ngt fel och jag fick ingen ursäkt eller kompensation. Fick snarare känna mig dum som klagade på en restaurang som hade så ”höga kvalitetskrav”. Vem vet, kanske det var ngn annan av smårätterna som var dålig? Jag vet inte. Jag vet bara att vi inte åt ngt mer samma kväll, och morgonen efter var vi sjuka.
    Inte speciellt sugen på att gå dit igen – eller rekommendera krogen vidare.

    Mia 2015-05-03 11:57:49 http://None
    Svara
  • Dåligt, dåligt riktigt dåligt!
    Kram Jossan

    Jossan 2015-05-03 11:13:12 http://blogg.loppi.se/elsasdagbok2013
    Svara
  • Hej Vanja! Det är så att jag till hösten ska börja plugga i elstockholmo, och söker nu därför boende. Jag är väl först och främst ute efter ett hyreskontrakt då jag inte har någon mille på banken, och tänkte därför fråga dig, då jag har för mig att eran gamla (kanske även nuvarande lägenhet?) var en hyresrätt? Vad finns det för hyresrättsfirmor i stockholm, har verkligen noll koll och är tacksam för svar 🙂

    Mathilda 2015-05-03 00:02:04 http://mathildaekmarks.blogg.se
    Svara
  • Jag har jobbat på flera restauranger back in the days och min erfarenhet är att att kundens upplevelse in prioriteras så högt. Vilket är skumt -eftersom att de är kunden som får företaget att rulla, som sagt. Flera av restaurangerna låg visserligen på Öland och då tänker man nog inte så mycket på det hela utifrån ”återvändande” kunder utan härjar igenom sommargästerna som ändå åker hem sen.. Men ja.. knäppt är det förstås ändå (de kommer kanske tillbaka eller tipsar 10 andra vänner till nästa sommar).
    Kram

    Karin & Z 2015-05-02 22:55:37 http://None
    Svara
  • Usch vad surt! Det lägger sig ju som en blöt filt över hela upplevelse. ( kan man säga så? Tror du förstår vad jag menar hehe)

    Sanna 2015-05-02 21:04:39 http://None
    Svara
  • Vi var på LUX på lilla Essingen en gång, och min kompis fick en allergisk reaktion av rå jordärtsskocka TROTS att hon sagt att hon var allergisk mot råa rotsaker. Hon svullnade upp totalt i munnen, men de vägrade ge någon annan kompensation än några allergitabletter (som visserligen kom med taxi till restaurangen men ändå). Vi var typ 10 personer som betalade 2500 per skalle, det är inte okej! Man blir så opepp på såna ställen!

    Sara 2015-05-02 20:55:50 http://None
    Svara
  • Tråkigt att ni inte blir kompenserade!! Dålig stil av dem!! Har en liten fundering på hur det gick i vadet om vidare klickningen till hemsidan som din svåger har. Tack för en bra blogg!!

    Cissi 2015-05-02 20:47:50 http://None
    Svara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!