EN FUL LUNCH, EN GOD GRODA OCH NÅGRA TANKAR OM REKLAM

I dag har jag…

1 // Ätit en otroligt ful men SÅ god lurre på Drömmis. Kan avslöja att det är en massakrerad Tortellini med ricotta från Gooh som ligger på tallriken. Massakrerad eftersom jag ju gillar att sleva i mig saker snarare än att finäta dem.

2 // Haft en liten grod-assistent på kontoret. Blev ingen föris i dag heller. ”Ta en bild på mig mamma!” sa assistenten. Och sen levererade han den här posen.

3 // Ätit kanelbulle. Är det Kanelbullens Dag så är det. Undrar vem som hittat på det konceptet förresten? Sveriges samlade smör-, socker- och mjöltillverkare? Förmodligen.

Ni minns väl (näää det gör ni säkert inte, jag är ju så GAMMAL?) Café au Lait-kampanjen som bedrevs i Sverige på mitten av 80-talet? Fräsiga koppar som alla helt plötsligt ville ha (inklusive moi) lanserades, med texten Café au Lait i rött, vitt och blått. Och från en dag till en annan skulle ALLA vara kontinentala och dricka kaffe med varm mjölk.

Alltihop var såklart ett påhitt av Sveriges samlade mjölkbönder, som behövde hitta ett sätt att vända de dalande försäljningssiffrorna för mjölk. Det funkade som en dröm. Mjölkkonsumtionen sköt i höjden, folk (inklusive moi som sagt) samlade på de röd/vit/blåa kopparna och mjölkbönderna hade satt igång succén som några år senare resulterade i att folk började beställa märkligheter som ”latte” och ”cappuccino” på landets caféer.

Älskar såna där historier. Och undrar därför då och då vem som står bakom konceptet #LiveInLevis. Minns ni att man för bara några år sen knappt kom ihåg att Levi´s fanns? Men efter den massiva framgången med #LiveInLevis är högsta vinsten i trendlotteriet att haffa ett gäng 501:or i vintagebutiken. Hen som kläckte den kampanjen sover nog gott om natten.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!